menu

Standardy Obsługi Inwestora w Gminie Pasym

2018-12-13 12:30:21 (ost. akt: 2018-12-13 12:32:05)

12 grudnia 2018 roku w Centrum Wdrażania i Promocji Innowacji w Olsztynie przedstawiciele Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Warmińsko-Mazurskej Agencji Rozwoju Regionalnego w Olsztynie wręczyli Gminie Pasym Certyfikat potwierdzający wdrożenie Standardów Obsługi Inwestora w Samorządzie.

Od 2016 roku przedstawiciele gminy uczestniczyli w serii szkoleń oraz wyjazdów studyjnych w ramach pilotażowego programu prowadzonego po raz pierwszy w Polce. Województwo warmińsko-mazurskie zostało wskazane jako pierwsze do wdrożenia standardów i to właśnie z tego województwa zostało wyłonionych 45 gmin, aby takie działania przeprowadzić. Z powiatu szczycieńskiego zakwalifikowały się tylko dwie gminy: Pasym i Świętajno.

Program zakładał wdrożenie w gminie procedur współpracy z inwestorem, opracowanie rozwiązań podnoszących atrakcyjność inwestycyjną gminy opracowanie przez gminę kompleksowej oferty inwestycyjnej w tym określenie zasad przygotowywania, aktualizacji i upowszechniania informacji dotyczącej oferty inwestycyjnej, doskonalenie kompetencji kadr JST w zakresie opracowywania ofert inwestycyjnych oraz obsługi inwestora, budowę lokalnych sieci współpracy na rzecz obsługi inwestora z udziałem instytucji otoczenia biznesu oraz publicznych służb zatrudnienia, elektronizację procesu obsługi inwestora, w szczególności dostępu do informacji o ofercie inwestycyjnej.

W tym celu w Urzędzie Miasta i Gminy w Pasymiu powstało Biuro Obsługi Inwestora. Znajdą je Państwo na I piętrze w pokoju nr 16. Za obsługę Biura odpowiedzialny jest Kierownik Referatu Rozwoju Gminy – Pani Barbara Trusewicz.

W trakcie spotkania 12 grudnia w Olsztynie zostało wręczonych przez przedstawicieli Ministerstwa i PAIH pierwszych 20 certyfikatów dla gmin, które jako pierwsze wdrożyły wyżej opisane standardy.